Odszkodowanie z OC sprawcy wypadku – jak wywalczyć najwyższe śwaidczenie?
Jeżeli doznałeś szkody majątkowej bądź osobowej w wyniku wypadku komunikacyjnego, zgłoś się do nas. Krajowy Rejestr Osób Poszkodowanych oceni rozmiar wyrządzonej szkody i krzywdy. Tym samym zweryfikuje czy w Twoim przypadku można mówić o wyższej kwocie niż ta, którą proponuje ubezpieczyciel. Należy jednak nadmienić, iż odmowa wypłaty odszkodowania, czy też zaniżanie jego wysokości, to powszechna praktyka. Warto uzyskać poradę, aby wiedzieć jakie będą najwłaściwsze kroki w Twojej sprawie. Nie czekaj, skontaktuj się z nami.
Odszkodowanie z OC sprawcy wypadku – zgłoszenie szkody
Pierwszym krokiem, jaki należy podjąć w walce o odszkodowanie i zadośćuczynienie, jest zawiadomienie o szkodzie ubezpieczyciela sprawcy zdarzenia. Ubezpieczyciel winien dokonać wypłaty należnej kwoty w ciągu 30 dni od uzyskania informacji o wypadku komunikacyjnym. Trzeba tutaj nadmienić, iż termin ten może ulec wydłużeniu. Ma to miejsce, kiedy okoliczności zdarzenia, czy też ustalenie kwoty odszkodowania i zadośćuczynienia, budzą wątpliwości. W takiej sytuacji ubezpieczyciel powinien dążyć do wyjaśnienia tych kwestii. Po rozwianiu niejasności przez osobę poszkodowaną, czy też osobą uprawnioną, ubezpieczyciel powinien wypłacić należną kwotę w ciągu 14 dni. Zaznacza się jednak, że cała procedura nie może trwać dłużej niż 90 dni od dnia złożenia zawiadomienia. Nie mniej jednak, trzeba mieć na względzie, że ewentualne toczące się postępowanie karne lub cywilne wobec sprawcy wypadku wydłuży ten termin. Warto jednak nadmienić, iż bezsporną część świadczenia zakład ubezpieczeniowy ma obowiązek wypłacić w ciągu 30 dni od powzięcia wiadomości o zdarzeniu.
Odszkodowanie z OC sprawcy wypadku – uzasadnienie roszczenia
Ważne jest, aby poza samym zgłoszeniem szkody, przedstawieniem dokumentów, paragonów, pamiętać o uzasadnieniu roszczenia. Tak jak wysokość odszkodowania znajduje potwierdzenie w rachunkach, tak wyrządzona krzywda nie jest tak prosta w ustaleniu. W związku z powyższym , należy dokładnie opisać zdarzenie i wszystkie negatywne konsekwencje, jakie za sobą niosło. Nawet na pozór oczywiste elementy, takie jak ból, trauma w związana ze zdarzeniem, muszą zostać przez nas uwzględnione. Nie licz na to, że to ubezpieczyciel sam z siebie odniesie się do takich aspektów. Zakład nie wie, jak wypadek wpłynął na Twoje życie. Może musiałeś zmienić plany, czy też doszło do pogorszenia relacji z bliskimi, może z pracodawcą? Im precyzyjniej określisz i uzasadnisz swoje roszczenie, tym większa szansa na ich uwzględnienie przez ubezpieczyciela.
Adekwatne odszkodowanie z OC sprawcy w praktyce nie jest jednak tak proste do uzyskania. Nie da się ukryć, że często propozycja ubezpieczyciela okazuje się krzywdząca dla poszkodowanego czy osoby uprawnionej. W takie sytuacji dobrze zasięgnąć porady specjalisty. W większości przypadków jedyną drogą uzyskania godnej rekompensaty jest wszczęcie postępowania cywilnego.
Profesjonalna pomoc
Zadzwoń do nas, jeżeli Ty bądź osoba Ci najbliższa ucierpiała w wypadku komunikacyjnym. Dokonamy bezpłatnej analizy dokumentów dotyczących zdarzenia i przedstawimy możliwości dochodzenia roszczeń. Krajowy Rejestr Osób Poszkodowanych pomoże Ci podjąć właściwą decyzję. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się jakie są szanse podjęcia skutecznej walki o odszkodowanie i zadośćuczynienie.
Wystarczy Twój jeden telefon do nas, aby uzyskać profesjonalną pomoc.
Nie pobieramy z góry żadnych opłat!
Zadzwoń teraz to nie wymaga wysiłku, a może tylko pomóc.
Telefon 722 080 080, lub napisz do nas kontakt@krop.org.pl