Błąd medyczny – fatalna pomyłka podczas przeszczepu
Błąd medyczny oznacza działanie personelu medycznego niezgodne z aktualną wiedzą i sztuką medyczną.
Pacjentka ze względu na niewydolność nerek została zakwalifikowana do przeszczepu. Przeszczep nerki był dla pacjentki nadzieją na lepsze życie. Niestety, podczas operacji doszło do pomyłki…
Zespół chirurgów pobrał nerki od zmarłego dawcy z grupą krwi ARh-, natomiast kolejnego dnia od zmarłego dawcy z grupą krwi BRh-. Tylko jedna z nerek pochodząca od zmarłego dawcy z grupą krwi ARh- była przeznaczona dla poszkodowanej pacjentki. W dniu zabiegu odbywały się też inne transplantacje.
Błąd medyczny podczas transplantacji
W trakcie transplantacji doszło do fatalnej pomyłki – pacjentce przeszczepiono nerkę od niewłaściwego biorcy. Nerki były prawidłowo opisane i zostały umieszczone w oddzielnych lodówkach. Niestety, pielęgniarka, która asystowała podczas operacji pomyliła lodówki. Lekarz przeprowadzający operację nie zweryfikował danych z karty typowania z osobą biorcy. Dlatego też, pacjentka jeszcze tego samego dnia doznała reakcji ostrego odrzucenia przeszczepionego narządu. Odrzucenie przeszczepu objawiało się silnym bólem brzucha oraz krwawieniem do drenów. Nerkę należało usunąć… Młoda, 32-letnia kobieta poprzez nieuwagę personelu medycznego została skazana na dializy. Odebrano jej nadzieję oraz szansę na lepsze jutro i prawidłowe funkcjonowanie.
W czasie procesu szpital stwierdził, że doszło do „nieszczęśliwego zbiegu okoliczności”. Czy to jest usprawiedliwienie?
Próbowano zataić przed pacjentką pomyłkę, więc naruszono prawa pacjenta oraz jego dobra osobiste. Sąd przyznał rację pacjentce i uznał, że podczas operacji przeszczepu nerki miał miejsce błąd medyczny. Uznał winę personelu medycznego i zasądził odszkodowanie oraz zadośćuczynienie w łącznej wysokości ok. 130 000 złotych.
Co zrobić, gdy podejrzewasz błąd medyczny?
Jeżeli podejrzewasz, że doszło do błędu medycznego, zadzwoń do Krajowego Rejestru Osób Poszkodowanych. Od wielu lat pomagamy pacjentom w uzyskaniu należnej rekompensaty za błąd medyczny. Zaufaj nam, tak jak zaufało nam wielu innych pacjentów. Nie pozwól, aby lekarze wykorzystywali nieznajomość prawa… Lekarze nie są już bezkarni. Jeżeli są winni uszczerbku na zdrowiu pacjenta, mają obowiązek zapewnić mu odpowiednią opiekę i pieniądze na leczenie oraz rehabilitację.
Wystarczy Twój jeden telefon do nas, aby uzyskać profesjonalną pomoc.
Nie pobieramy z góry żadnych opłat!
Zadzwoń teraz to nie wymaga wysiłku, a może tylko pomóc.
Telefon 722 080 080, lub napisz do nas kontakt@krop.org.pl