Odszkodowanie od dentysty
Dentysta zepsuł Ci zęby?
Chcesz uzyskać odszkodowanie od dentysty – zadośćuczynienie od stomatologa?
Chcesz złożyć skargę na prywatnego stomatologa?
Potrzebujesz pomocy prawnej w związku popełnionym błędem przez dentystę, stomatologa?
Wystarczy zadzwonić 722 080 080 lub wysłać zgłoszenie tu umów się na konsultację prawną
Dentysta zepsuł mi zęby i co dalej?
Za co możesz uzyskać odszkodowanie od dentysty:
- ekstrakcja niewłaściwego zęba
- użycie niewysterylizowanych narzędzi
- użycie niewysterylizowanej aparatury
- uraz oka pacjenta w wyniku braku odpowiedniego zabezpieczenia
- podanie środka znieczulającego miejscowo z nieoznakowanego opakowania
- złamanie szczęki podczas zabiegu wszczepiania implantu zawinione złym planem leczenia
- złamanie szczęki podczas zabiegu wszczepiania implantu zawinione niewłaściwą techniką operacyjną
- wstrzyknięcie podchlorynu sodu do struktur otaczających podczas leczenia kanałowego
- dentysta uszkodził ząb
- zastosowanie materiału stomatologicznego u pacjenta, który ma w historii reakcję alergiczną na ten materiał
- ponowne użycie jednorazowego sprzętu lub artykułu
- uszkodzenie nerwu trójdzielnego przez stomatologa odszkodowania
- wprowadzenie do dróg oddechowych obcych przedmiotów
- ponowne użycie uszkodzonych narzędzi endodontycznych
- dentysta zepsuł mi zęby
- podanie niewłaściwego środka znieczulającego
- perforacja zęba odszkodowanie
- pozostawienie ciał obcych po zabiegu chirurgicznym
- złamane narzędzie w zębie
- przepisanie niewłaściwego leku dziecku
- przepisanie niewłaściwego leku pacjentce w ciąży
- niepoinformowanie pacjenta o popełnionym błędzie, którego konsekwencje mogą zdarzyć się w przyszłości
umów się na konsultację prawną
Odszkodowanie od dentysty
Joanna M., mieszkająca na stałe w Stanach Zjednoczonych planowała dokonać zabiegu protetycznego. Ze względu na różnice cenowe w przeprowadzeniu tego zabiegu w USA i w Polsce, zdecydowała się przeprowadzić ten zabieg w Polsce. Latem 2008 roku Joanna M. przyjechała do Polski, aby odwiedzić syna. Korzystając z przyjazdu do Polski, umówiła się na wizytę w prywatnej lecznicy stomatologicznej, należącej do Katarzyny K., celem dokonana zabiegu protetycznego. Przygotowaniem zębów do założenia piętnastu porcelanowych koron, m.in. na mostach, i założeniem tych koron zajęła się dentystka Barbara S. Na podstawie zdjęcia rentgenowskiego oraz po przeprowadzeniu badania jamy ustnej, lekarki stwierdziły, że stan zębów pacjentki nie budzi zastrzeżeń i prace można rozpocząć od zaraz. Joanna M. uprzedziła lekarki, że ma zakupiony lot powrotny do USA za około 3 tygodnie. Pacjentka została jednak zapewniona, że na pewno do tego czasu zabieg zostanie wykonany.
Jak uzyskać odszkodowanie od ortodonty?
Wystarczy zadzwonić 722 080 080
Już po pierwszych etapach przeprowadzanego zabiegu, pokrzywdzona uskarżała na dolegliwości bólowe. Joanna M. zauważyła, iż założone korony są:
- nieszczelne
- krzywe
- uniemożliwiają prawidłowe zamknięcie szczęki
- uciskają dziąsła
- uniemożliwiają spożywanie posiłków
Kiedy pokrzywdzona zgłosiła swe dolegliwości bólowe, lekarz nie sprawdził dopasowania koron, założył natomiast koronę zębów na górną szczękę. Pokrzywdzona wróciwszy do domu, w dalszym ciągu odczuwała ból i niejednokrotnie informowała telefonicznie lekarkę, iż odczuwa ból i niegodności w związku z założeniem koron.
Joanna M. zapłaciła lecznicy Katarzynie K. w sumie 10 550 zł, ale nie była zadowolona z efektów. Aby poprawić wadliwe wykonanie korony, poszkodowana zdecydowała się przełożyć powrót do USA. Przeglądu dokonała Beata S., lekarka która nie miała uprawnień protodentystycznych, ale nie dopatrzyła się żadnych wad. Wizytę kontrolną wyznaczyła na maj 2009 r., kiedy to Joanna M. miała znowu przyjechać do Polski. Joanna M. wróciła do USA, ale w dalszym ciągu odczuwała ból, który uniemożliwiał jej normalne funkcjonowanie.
Pokrzywdzona w końcu zgłosiła się do dentysty, który stwierdził, że:
- leczenie w Polsce zostało źle przeprowadzone
- zęby pod koronami nie zostały należycie wyleczone
- korony były za grube i uciskały dziąsła, co powodowało ich niedokrwienie i ból
- część koron była nieszczelna i założona między innymi na zęby słabe, ruszające się i wymagające leczenia kanałowego
- niektóre korony były zakleszczone na źle spiłowanych zębach, nie były dostosowane do kształtu zębów
Po ściągnięciu mostu w odcinku górnym lekarz stwierdził, że nieprawidłowy kształt uzupełnień i ich zablokowanie uniemożliwiały powódce prawidłową higienę, co spowodowało próchnicę, stwierdził również niedostateczną szczelność brzegów uzupełnień. W wyniku nadmiernego oszlifowania zębów dolnych doszło do zapalenia miazgi jednego zęba i zaniku korzeni w trzech kolejnych. Ponadto Joanna M. miała chroniczny stan zapalny dziąseł z paradontozą. Z uwagi na brak informacji na jakim cemencie dolne korony zostały osadzone, lekarz zdecydował się na pocięcie korony dolnej i ściągnięcie korony górnej. Następnie usunął powódce dwie dolne jedynki, które chwiały się z powodu zaniku kości oraz prawą dolną czwórkę. Rozpoczął również leczenie lewej dolnej trójki. Usunięte i leczone zęby były przykryte koronami założonymi w gabinecie Katarzyny K. Koszt leczenia powódki w USA wyniósł 2310 dolarów.
Joanna M. pozwała Katarzynę K. o zapłatę 10 902 zł, tytułem zwrotu kosztów źle wykonanej usługi dentystyczno-protetycznej, koszt zmiany rezerwacji biletu lotniczego w kwocie 332 zł oraz 2 310 dolarów tytułem odszkodowania, z ustawowymi odsetkami. Pokrzywdzona żądała też 60 tys. zł tytułem zadośćuczynienia za rozstrój zdrowia w wyniku błędu dentysty. Twierdziła, że nie tylko odczuwała uporczywy ból z powodu stanu zapalnego dziąseł, paradontozy i próchnicy zębów, ale także dyskomfort w kontaktach z innymi ludźmi, z powodu nieprzyjemnego zapachu z ust, spowodowanego niemożliwością usunięcia resztek jedzenia wchodzącego w szczeliny koron.
Po zapoznaniu się z dokumentami i opiniami biegłych Sąd Okręgowy uznał, że Joanna M. udowodniła poniesienie szkody w wyniku nienależytego wykonania zobowiązania przez Katarzynę K. Udowodniła też, że w wyniku leczenia (błąd medyczny) w jej gabinecie doznała rozstroju zdrowia, fizycznego bólu i psychicznego cierpienia.
Ponadto Sąd ocenił, że powódka wykazała istnienie przesłanek odpowiedzialności kontraktowej pozwanej w postaci nienależytego wykonania zobowiązania, powstania szkody w majątku oraz adekwatnego związku przyczynowego między nimi. Sąd ocenił również, że właścicielka kliniki nie wykazała, że należyte wykonanie zobowiązania było następstwem okoliczności, za które nie ponosi odpowiedzialności. W ocenie Sądu adekwatne do doznanej przez powódkę krzywdy jest zadośćuczynienie od stomatologa w kwocie 15 tys. zł. W całości natomiast Sąd uwzględnił żądanie powódki co do wysokości odszkodowania za błąd dentysty.
Wyrok zaskarżyły obie strony, ale Sąd Apelacyjny utrzymał zaskarżony wyrok w mocy. Sąd Apelacyjny wskazał, że z treści opinii biegłych wynika niezbicie, iż postępowanie leczącego powódkę stomatologa Beaty S. było niestaranne, tak w zakresie planowania, jak i wykonania. Leczenie zostało bowiem przeprowadzone pomimo nieprzygotowania pacjentki i krótkiego czasu na leczenie. Wizyta kontrolna po zakończeniu leczenia została umówiona na maj 2009 r., co stanowi zbyt długi czas.
Jak wynika z powyższego, należy pamiętać, że właściciel lecznicy stomatologicznej odpowiada nie tylko za nienależyte wykonanie usługi, ale także za krzywdę pacjenta spowodowaną niedbalstwem dentysty, któremu powierzył leczenie.
Skarga na prywatnego stomatologa?
Jeżeli potrzebujesz pomocy prawnika specjalizującego się w błędach dentystycznych, chcesz uzyskać odszkodowanie i zadośćuczynienie od stomatologa – skontaktuj się z nami!
Dysponujemy doświadczeniem potrzebnym do zrozumienia skomplikowanych zagadnień medycznych. Mamy wieloletnie doświadczenie w zakresie dochodzenia roszczeń odszkodowawczych za błędy stomatologów. Możemy Ci pomóc uzyskać należne Tobie odszkodowanie od dentysty.
Gdzie zgłosić błąd stomatologa? Wystarczy jeden telefon, aby skonsultować Twoją historię i ocenić jak możemy Ci pomóc. Nie wahaj się, znamy się na tym. Zadzwoń teraz, a nasi specjaliści otoczą Ciebie i Twoją rodzinę opieką.
Wystarczy Twój jeden telefon do nas, aby uzyskać profesjonalną pomoc w dochodzeniu odszkodowania od dentysty lub ortodonty lub złożeniu skargi na stomatologa!
Dentysta zepsuł Ci zęby? Uzyskamy odszkodowanie od dentysty
Zadzwoń teraz to nie wymaga wysiłku, a może tylko pomóc.
Telefon 722 080 080, lub napisz do nas kontakt@krop.org.pl