Odszkodowanie od szpitala za błąd lekarski – pozostawienie ciała obcego w ciele pacjenta
Pan Paweł skontaktował się z nami, kiedy dowiedział się, że w jego brzuchu zaszyto kilkunastocentymetrowy seton chirurgiczny.
To nie pierwszy raz, kiedy spotykamy się ze sprawą pozostawienia ciała obcego w ciele pacjenta.
Nie budzi wątpliwości, że takie sytuacje nie powinny mieć miejsca. Zdarzają się jednak bardzo często, o czym świadczy ilość spraw, które prowadzimy. W takim przypadku, poszkodowany pacjent ma prawo starać się o odszkodowanie od szpitala za błąd lekarski. A my jesteśmy po to, żeby mu w tym pomóc.
Odszkodowanie od szpitala za błąd lekarski – pozostawienie ciała obcego w ciele pacjenta
Kiedy pacjent dowiaduje się, że w jego ciele pozostawiono ciało obce?
Co do zasady, długo po przeprowadzonej operacji. Zdarza się bowiem, że pacjent nie wraca do pełnej sprawności po zabiegu, jednak lekarze nie są w stanie sprawnie wykryć przyczyny problemu. Najczęściej występujące dolegliwości to wyczuwalne torbiele czy guzy, utrzymujące się stany zapalne, źle gojące się rany czy zakażenia, ale przede wszystkim mniej lub bardziej nasilone dolegliwości bólowe. Powyższe może prowadzić nawet do sepsy, a czasem pośrednio do zgonu pacjenta.
Z naszego doświadczenia wynika, że najczęściej pozostawionym ciałem obcym w polu operacyjnym jest gazik, chusta, dren, igła, fragment narzędzia czy wspomniany seton chirurgiczny.
Odszkodowanie od szpitala za błąd lekarski
Należy zaznaczyć, że winę za pozostawienie ciała obcego nie zawsze ponosi lekarz. Przede wszystkim, powinien on dokładnie skontrolować pole operacyjne. Jednak, co do zasady to instrumentariuszki mają obowiązek policzyć ilość zużytych podczas operacji materiałów.
Z punktu widzenia pacjenta nie ma to jednak znaczenia. Jeżeli doznał on trwałego uszczerbku na zdrowiu, ma prawo starać się o odszkodowanie i zadośćuczynienie za błąd lekarski.
Skontaktuj się z doświadczonym prawnikiem
Jeżeli w trakcie Twojego leczenia, doszło do błędu medycznego, skontaktuj się z Krajowym Rejestrem Osób Poszkodowanych. Każdego dnia pomagamy poszkodowanym pacjentom w uzyskiwaniu odszkodowania i zadośćuczynienia za błąd lekarski. Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i bezpłatnie przeanalizujemy dokumentację medyczną. Następnie, poprowadzimy sprawę, żeby uzyskać należną rekompensatę od placówki medycznej.
Wystarczy Twój jeden telefon do nas, aby uzyskać profesjonalną pomoc.
Nie pobieramy z góry żadnych opłat!
Zadzwoń teraz to nie wymaga wysiłku, a może tylko pomóc.
Telefon 722 080 080, lub napisz do nas kontakt@krop.org.pl